Fotoğrafım
Türkiye
BAŞIMLA GÖNLÜMÜ EDEMEDİM EŞ BİRİ YÜZ YAŞINDA BİRİ YİRMİBEŞ -SİYAH ZAMBAK-

18 Şubat 2011 Cuma

Dikkat Edilecekler

Ebu Süleyman-ı Darani şöyle buyurdu;
“Helalden bir lokma az yemeyi, akşamdan sabaha kadar kılınan namazdan daha çok severim. Çünkü, mide dolu olunca, kalbi gaflet sarar. Gaflet insana Rabbini unutturur. Helalin fazlası böyle iken, mideyi haram ile dolduranların hâli  nasıl olur?”
“Yolumuzun esası üç şeydir: Helal yemek, ahlak ve amelde Peygamberimiz sav e tabi olmak ve (ihlas) yani her işi, yalnız Allah ın cc rızası için yapmaktır.”

İbrahim Edhem hz şöyle buyuruyor;
“Temiz ve helal ye de, ister sabaha kadar ibadet et, ister uyu ve ister her gün oruç tut, istersen tutma!”

Kur’ân-ı kerîmde, üç şey üç şey ile beraber bildirilmiştir. Bunlardan biri yapılmazsa ikincisi makbul olmaz:
1- Resûlullaha itaat edilmedikçe, Allahü teâlâya itaat edilmiş sayılmaz.
2- Anaya babaya şükredilmedikçe, cenâb-ı Hakka şükredilmiş olmaz.
3- Malın zekâtı verilmedikçe, namazlar kabul olmaz. Yâni namaz kılanlara vadedilen büyük sevaptan mahrum kalır. Sadece namaz borcundan kurtulmuş olur.

Mâlik bin Dînâr hazretleri şöyle buyuruyor;
“Üç şey kalbi  öldürür. Çok yemek, çok uyumak ve çok konuşmak.”
“Kulun, lüzûmsuz boş şeylerle vakit geçirmesi, kalbi karartır, bedeni zayıflatır geçimini zorlaştırır.”

Şeytan, Mûsâ aleyhisselama dedi ki:
1- Öfkelendiğin zaman beni hatırla! Zîrâ ben, senin kalbinin kan damarlarında dolaşırım. Öfkelendiğin zaman benim vesveselerime kulak asma! Kanında meydana gelen galeyâna sakın mağlûp olma.
2- Düşmanla karşılaştığın zaman da hemen beni hatırla! Zîrâ ben, insanoğlu bir düşmanla savaşa gireceği zaman ona, âilesini, çocuklarını, malını, mülkünü hatırlatırım Bunları hatırlayınca o da düşmanla savaşmaktan vazgeçer ve firâr eder.
3- Sana nikâhı düşen bir kadınla karşılaştığın vakit, sakın böyle bir kadınla bir arada oturma. Zîrâ ben, böyle bir ortamda ondan sana, senden ona aracılık yaparım. Çeşitli yollarla, zinâ yapılmasına vesile olurum.

1 yorum:

Ramazan Tanyel dedi ki...

ne mübarek zatlar her söylediklerinde bir hisse.
paylaşım için teşekkürler..
http://parakopar.blogspot.com/

Yorum Gönder